معرفی انواع رنجیر طلا

زنجیر های معروف

زنجیر طلا یکی از پرکاربرد ترین انواع زیورآلات است که مدل های گوناگونی از آن برای کاربردهای متفاوت تولید شده و در ویترین های طلافروشی یافت می شود. تنوع این محصول بالا بوده و سبک های مختلفی دارد که به همه انواع آن در آینده و به صورت تخصصی خواهیم پرداخت، اما در میان همه مدل ها برخی به دلیل خوصوصیات ظاهری، وزن و قیمتشان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به ۵ نوع از محبوبترین زنجیرهای موجود در بازار می پردازیم و برخی از ویژگی های آنها را برمیشمریم.

ما در این مقاله بنا داریم تا زنجیر طلای میِرو، زنجیر طلای ونیزی، زنجیر طلای فلامینگو، زنجیر طلای فیگارو و زنجیر طلای کارتیه را به شما معرفی کنیم. همچنین در جدول زیر نگاهی کلی بر روی زنجیرهایی که در این مقاله معرفی شده می اندازیم تا شما عزیزان بصورت خلاصه در جدول زیر اطلاعات کلی و نقاط مثبت و منفی هرکدام را مقایسه کنید.

توجه داشته باشید که اطلاعات ارائه شده در جدول بالا بر اساس مقایسه بین مدل های معرفی شده در این مقاله است. همچنین پارامتر های شکنندگی و استقامت در برابر پارگی بر اساس استفاده معقول و پیشامدهای روزمره احتمالی بررسی شده اند، چراکه هر نوع زنجیری در برابر کشیدن با فشار بالا شکننده بوده و پاره میشود.

نکته: مقایسه میزان جرم گرفتکی با فرض یکسان بودن بافت زنجیر است. بدیهی است که زنجیر هایی که از اجزای تو خالی تشکیل شده اند، بیشتر در معرض جرم گرفتگی قرار دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ مدل از پرطرفدارترین زنجیر های طلا را به شما معرفی کنیم:

اسم انواع زنجیر طلا

زنجیر میِرو 

Miro Gold Chain 

زنجیر میرو یا گندمی با اجزایی در هم تنیده شده از زنجیرهای محبوب موجود در بازار است. این زنجیر بسیار با دوام بوده و از دسته زنجیر های با استایل بافت دار قرار دارد. حجم زنجیر میرو نسبت به زنجیرهایی مانند ونیزی و فلمینگو که در ادامه همین مقاله به آن پرداخته شده بیشتر است و جلوه زیبایی دارد.

با وجود حجم زیاد آن، وزن پایین میتواند از مزیت های آن به شمار برود و گزینه اقتصادی مناسبی برای خرید باشد. زنجیر میرو دو رنگ نیز در ویترینهای طلافروشی یافت میشود. زنجیر میرو دو رنگ را میتوان با آویزهایی با رنگ های گوناگون ست کرد و یا هر رنگ را بصورت تکی استفاده کرد.

در صورت استفاده از این زنجیر بدلیل آنکه احتمال جرم گرفتگی آن در طول زمان نسبتا بال است، شستشوی دوره ای آن برای حفظ درخشندگی پیشنهاد میشود. برای راهنمایی بهتر میتوانید مقاله مربوط به جرمگیری طلا را در وبسایت گرین گالری مطالعه کنید.

زنجیر ونیزی 

Box Gold Chain

یکی دیگر از زنجیرهای محبوبی که در بازار وجود دارد، زنجیر ونیزی یا جعبه ای است. شکل ظاهری آن بصورت مکعب های کوچکی است که در هم چفت شده و ظاهری درخشنده با جلوهای زیبا ساخته اند. سبک آن در دسته زنجیرهای مدرن است و در سایز های گوناگون تولید میشود.

بدلیل ساختار آن، طرفداران زیادی داشته و هم بانوان و هم آقایان میتوانند از آن استفاده کنند. از لحاظ سایز، مدل های ریز بافت آن بیشتر در میان بانوان محبوب بوده، در حالی که آقایان تمایل بیشتری برای استفاده از مدل های ضخیم آن دارند. از دیگر خصوصیات زنجیر ونیزی میتوان به استفاده آن بعنوان دستبند نیز یاد کرد که برای تنوع بیشتر از آن استفاده میشود.

زنجیر ونیزی از دوام بالیی برخوردار است و ماندگاری طولنی دارد. دلیل آن هم الگوی اجزای آن است که ساختار مکعبی دارد و به آسانی نمیشکند و گره نمیخورد. نکته پایانی در باره این زنجیر گیر کردن مو در آن است که بدلیل ساختار آن پیش می آید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر بصورت ممتد از زنجیرهای ونیزی استفاده میکنید، برای حفظ همیشگی جلوه آنها هر چند وقت یک بار آنها را از تار های مویی که شاید در آنها گیر کرده باشد پاک کنید.

زنجیر فلامینگو

Cable Gold Chain

میتوان با اطمینان گفت که پرکاربرد ترین و رایج ترین نوع زنجیر، مدل فلمینگو است. این زنجیر با نام زنجیر کابلی هم شناخته میشود. شکل ظاهری آن بصورت حلقه های بیضی شکل است که با اندازه و حجم یکسان که عموما بصورت جداگانه جوش خورده و به یکدیگر متصل و یا به عبارتی بافته شدده اند.

بدلیل نوع بافت و الگوی ساخت این زنجیر، میتوان آن را در ترکیب با دیگر انواع زنجیر نیز استفاده کرد. زنجیر فلمینگو از ظاهری ساده و مینیمال برخوردار بوده و در دسته زنجیرهای کلسیک قرار میگیرد. زنجیر فلمینگو در سایز های گوناگون از ریز بافت تا درشت بافت در بازار موجود می باشد. سایز کوچک آن وزن پایین تری دارد، در نتیجه میتوان آنرا با قیمت مناسب تری تهیه کرده و بصورت تکی و یا با استفاده از انواع متنوعی از آویزها و پلاک ها ست کرد و به گردن آویخت.

در نهایت میتوان گفت که زنجیر فلمینگو یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید بوده و حتی برای هدیه در مناسبتهای گوناگون نیز کاربرد فراوانی دارد. وبسایت گرین گلد در بخش ست های پیشنهادی برای شما عزیزان این امکان را فراهم کرده تا انواع محصولت را در بهترین استایل ممکن در کنار هم خریداری کرده و استفاده کنید.

زنجیر فیگارو

Figaro Gold Chain

زنجیر فیگارو یک زنجیر کلسیک است که مبدا آن کشور ایتالیاست. قلب های صاف در اندازه های مختلف که بطور متناوب قرار میگیرند ساختار این زنجیر را شکل میدهند. ترتیب آنها ۲ یا ۳ تکه کوچک پشت سر هم و سپس حلقه ای بزرگتر است. زنجیر فیگارو یونیسکس است، پس هم برای آقایان و هم بانوان قابل استفاده است.

زنجیر فیگارو انعطافپذیری بالیی داشته و در برابر شکنندگی مقاومت خوبی دارد. همچنین از لحاظ جرم گرفتگی نیز مناسب است و احتمال گیر کردن مو در آن هم کم میباشد، در نتیجه گزینه مناسبی برای خرید است.

 

زنجیر کارتیه

Cartier Gold Chain

کارتیه یکی از معتبرترین و معروفترین برندهای جواهرسازی دنیاست که توسط لوییس فرانسوا کارتیه در فرانسه تاسیس شد. از انواع مختلف این زنجیر تخت، حصیری، کونیک و … را میتوان نام برد. در میان آنها زنجیر کارتیه ریزبافت دارای محبوبیت فراوانی است. دلیل محبوبیت آن هم بافت ظریف این زنجیر و جلوه جذاب آن است.

زنجیر کارتیه از دسته زنجیرهای منعطف بوده و در نتیجه از لحاظ شکنندگی آن جای نگرانی نیست. در خصوص دیگر پارامتر ها از جمله استقامت و احتمال گیر کردن مو در آن که در ابتدای این مقاله بررسی شده نیز امتیاز بالیی دریافت کرده و یکی از بهترین گزینه ها برای خرید میباشد. هرچند جرم گرفتگی در آن نسبتا زیاد است.

 

 

 

 

 

 

 

در پایان برای جمع بندی میتوان گفت همه مدل های معرفی شده در این مقاله از لحاظ ارزش خرید، بهترین گزینه ها برای انتخاب هستند و نسبت به دیگر انواع زنجیر شاید گزینه مناسبتری باشند. اما اگر بخواهیم بهترین را از میان این ۵ مدل زنجیر طلا انتخاب کنیم، زنجیر فلمینگو بهترین گزینه است، زیرا از نظر قیمت، استقامت و قابلیت ست شدن با استایل های متفاوت نسبت به دیگر زنجیر ها برتری دارد. البته لزم به ذکر است انتخاب زنجیر موضوعی سلیقه ای است و این مقاله صرفا از جنبه های مختلف زنجیر های پرطرفدار را مورد برسی قرار دهده است.

وبسایت گرین گلد با تنوع فراوانی که از انواع زنجیر ها برای مشتریان عزیز تدارک دیده است، این امکان را به شما می دهد تا با هر سلیقه ای بتوانید زنجیر مورد نظر خود را خریداری کرده و با مقایسه آن با دیگر زنجیر ها از حسن انتخاب خود مطمئن شوید. مجموعه ی ما این اطمینان را به شما عزیزان میدهد که همه محصولت ارائه شده از لحاظ کیفیت و سلمت کنترل شده و محصول خریداری شده شما عزیزان به صورت بیمه شده به دستتان خواهد رسید.
نگارنده: شباهنگ شیرازی